Õppetöö korraldus
Õppetöö korraldus
Rühmade õppe-ja kasvatustegevuse korraldus on vastavuses kolieelse lasteasutuse riilkiku õppekava ja Tallinna Päevalille Lasteaia õppekavaga, arvestades üldtunnustatud pedagoogilisi printsiipe ning konkreetse rühma laste vanust/vanuseid , arengut ja eripära.
Tegevuskavade koostamsel lähtutakse lasteaia õppekavast, lapse vanusest ning õppe - kasvatustööle püstitatud eesmärkidest konkreetses rühmas.
Õppeaasta algab 1. septembril ning kestab 31. augustini.
Aktiivne õppeperiood lasteaias toimub 1. septembrist kuni 31. maini.
Suvekuudel toimub õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade sisu kordamine ning põhirõhk on mängulisel õuetegevusel. Ollakse rohkem õues.
Tallinna Päevalille Lasteaias toimub õppe- ja kasvatustegevus eesti keeles.
Lasteaias on kolm aiarühma ja üks sõimerühm.
Lasteasutus on avatud 7.00-19.00.
Õppe-ja kasvatustegevusi viivad läbi rühmaõpetajad, nendele on abiks õpetajate abid. Igas rühmas töötab õpetajat, õpetaja assistent ja üks õpetaja abi. Lisaks rühmaõpetajale tegelevad lastega muusikaõpetaja, liikumisõpetaja, logopeed, psühholoog ja tervisehoiutöötaja. Õppe-ja kasvatustegevusi viiakse läbi lõimitult ja mänguliselt.
Õppe-ja kasvatutegevuse aluseks on lasteaia õppekava.
Rühma õppe-ja kasvatustegevus toimub lasteaias rühma aastaplaani, nädalaplaani ja päevakava alusel. Rühma aastaplaan koostatakse õppeaasta alguses rühma töötajate poolt terveks õppeaastaks. Rühma nädalaplaan koostatakse üks kord nädalas. Rühma nädalaplaanis tuuakse välja nädala teema, eesmärgid, õppe-ja kasvatustegevuse valdkonnad ja lühidalt õpisisu.
Päevakava määrab laste eale vastava päevarütmi, une-ja ärkveloleku aja. Päevakavas vahelduvad igapäevatoimingud, laste vabategevused ning õpetaja kavandatud õppe-ja kasvatustegevused, oluline koht on mängul ning õues viibimisel. Suur osa õppetegevustest toimub õues ja loomulikus keskkonnas.
Kaks korda aastas vaatlevad õpetajad laste arengut ja fikseerivad selle kirjalikult. Põhjalikum tagasiside lapse arengust esitatakse lapsevanematele arenguvestlustel.
Lapsevanemale tagasiside andmise põhimõtted
Rühma õpetajad annavad lapsevanemale pidevalt sõnalise tagasiside lapse arengust.
Vestluse aluseks on lapsevanema ja lasteaia vaheline küsimustik, mille täidab lapsevanem nind rühma õpetajad.
Õpetajad informeerivad kirjalikult rühma lapsevanemaid arenguvestluse ajakavast.
Vestlus lapse arengust tuleb õpetajal läbi viia kõigi laste vanematega.
Vestlusest võtavad osa rühma õpetaja ja lapse vanem(ad).
Vestlus toimub lapsevanema ettevalmistavate küsimuste ja õpetaja koostatud ELIIS keskonnas lapse arengukaardi põhjal.
Vestlus lapse arengust rühma õpetaja ja lapsevanema vahel toimub kevadel.
Vestlus lõpeb lapsevanema ja rühmaõpetaja vahelise kokkuleppega lapse edaspidiseks arendamiseks, mida kinnitatakse õpetaja ja lapsevanema allkirjadega.